Σκέψεις με αφορμή (;) τις ευρωεκλογές.

Η ημέρα διεξαγωγής των ευρωεκλογών συμπίπτει στην Ελλάδα με την θρησκευτική εορτή της Πεντηκοστής.

Οπότε προκύπτουν μερικοί συνειρμοί και αναλογίες ανάμεσα στην μια εορτή και την άλλη (΄΄γιορτή της δημοκρατίας΄΄ η άλλη βρε !!!)

Σύμφωνα με την Βικιπαίδεια ,

Πεντηκοστή ονομάζεται κατά την Καινή Διαθήκη η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους Αποστόλους που συνέβη την πεντηκοστή ημέρα από την Ανάσταση του Ιησού Χριστού.

Διαβάζοντας στο λεξικό βλέπουμε:

Επιφοίτηση

1.Η επέμβαση του θείου , η θεία φώτιση

2.(ειρωνικά) ο ξαφνικός φωτισμός του πνεύματος , η ξαφνική απόκτηση σοφίας.

Και μιας  ο λόγος για ΄΄επιφοίτηση΄΄ ας δούμε τι λέει ο Καστοριάδης σχετικά (΄΄Η αρχαία ελληνική δημοκρατία και η σημασία της για μας σήμερα΄΄ , εκδόσεις Ύψιλον)

book1

΄΄Υπάρχει στο σημείο αυτό μια βασική πολιτική αλλοτρίωση , που οι αρχαίοι δεν είχαν καν αντιμετωπίσει ως πολιτική δυνατότητα , δεδομένου ότι θεωρούσαν πως κανείς δεν μπορεί να αντιπροσωπεύσει τον πολίτη στην Εκκλησία του Δήμου . Με άλλα λόγια , δεν υπήρχε αυτή η θεολογική ιδέα σύμφωνα με την οποία η κυρίαρχη υπόσταση του λαού , μετά από μια μυστηριώδη χημική διαδικασία , συμπυκνώνεται μια Κυριακή και , μέσω επιφοιτήσεως , βρίσκει σκήνωμα σε 300 ανθρώπους , οι οποίοι την διατηρούν και την μεταφέρουν ενσαρκώνοντας την για πέντε χρόνια μέχρι , ξαφνικά , στα πέντε χρόνια απάνω , να ξαναδιαλυθεί μέσα στο λαό που την ξανασυμπυκνώνει και την μεταφέρει στους 300 κ.ο.κ.΄΄

Έτσι μπορεί να εξηγηθεί και πως κάποιοι εθνοπατέρες  βρίσκονται συνεχώς , ΄΄οικογενειακά΄΄, από γενιά σε γενιά στα ΄΄πράγματα΄΄.Όπως λέει και η  διαφήμιση των αστρολόγων ΄΄εχουν το χάρισμα΄΄   ,  ΄΄πιάνουν΄΄ την επιφοίτηση (κατά Καστοριάδη) στο άψε σβήσε.

Και συνεχίζει :

΄΄Για τους αρχαίους , η αρχή και η ιδέα της δημοκρατίας δεν είναι καθόλου αυτό που νομίζουμε εμείς σήμερα , δηλαδή οι εκλογές.

Είναι η ψήφος βεβαίως , (ψήφιζαν ναι ή όχι , για τα διάφορα θέματα).Δεν θεωρούσαν όμως ότι οι άρχοντες εκλέγονται.Εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις , στις οποίες ήδη αναφέρθηκα , οι άρχοντες αναδεικνύονται με κλήρο.Απο τον Ηρόδοτο μέχρι και τον Αριστοτέλη , θεωρούσαν (και εφιστώ την προσοχή στο σημείο αυτό) ότι οι εκλογές είναι θεσμός αριστοκρατικός.Και αν το καλοσκεφτεί κανείς , το πράγμα είναι προφανές.Εκλέγει κανείς αυτούς που θεωρεί άριστους , ενώ ταυτόχρονα  , κάθε υποψήφιος προσπαθεί να πείσει του εκλογείς ότι είναι άριστος.Βέβαια η λέξη άριστος έχει διπλή σημασία (την σημασία της καταγωγής και την σημασία της εγγενούς αξίας του ατόμου)………΄΄

Ολόκληρο το βιβλίο υπάρχει  στο :

http://www.scribd.com/doc/9007142/-

Ο δε Κονδύλης συμπληρώνει στην εισαγωγή του βιβλίου ΄΄ Ριβαρόλ επιλογή από το έργο του΄΄ (εκδόσεις Στιγμή)

book2

΄΄… Σε περιόδους ομαλότητας το πλήθος δεν απαιτεί παρά άρτον και θεάματα. Όταν ο άρτος σπανίζει ή κινδυνεύει, τα θεάματα αραιώνουν ή αγριεύουν και καθώς πολώνεται η πολιτική κοινότητα, αντίστοιχα συμπυκνώνεται η ψυχή των μαζών σε μονοδιάστατα κι ευκρινή πάθη που ακολουθούν τη λογική του μαύρου και του άσπρου.

Εφόσον οι μάζες είναι η πρώτη ύλη της πολιτικής και εφόσον οι μάζες κυριαρχούνται από πάθη, η πολιτική δραστηριότητα θα μπορούσε να ορισθεί ως χειραγώγηση ή διαχείριση των μαζικών παθών.΄΄

Έτσι οι εκλογές ως η ΄΄κορυφαία στιγμή της δημοκρατίας΄΄ και  έκφραση της  πολιτικής βούλησης (θεωρητικά) των μαζών (΄΄πολιτών΄΄ )  θα μπορούσε  να είναι  και η κορυφαία στιγμή χειραγώγησης ή διαχείρισης  μας (καθόλου θεωρητικά) αν δεχτούμε το διαδικαστικό στην ουσία χαρακτήρα που έχουν αποκτήσει (ασχέτως της αντίθετης ρητορικής)   .

Απο μια διαφορετική (΄΄θρησκευτική΄΄ πάλι) οπτική οι εκλογές αποτελούν μια μοντέρνα κολυμβήθρα του Σιλωάμ δια πάσαν νόσον και πάσαν μ……..

Και όπως μας δείχνει το παρελθόν, η ψήφος μας στην ουσία θα αποτελέσει πάλι μια εν λευκώ εξουσιοδότηση (΄΄επιφοίτηση΄΄) για ευρωσυντάγματα , μεταρρυθμιστικές συνθήκες , συνθήκες Μάαστριχτ και άλλα ΄΄για το καλό μας΄΄ χωρίς φυσικά ούτε λόγο για δημοψηφίσματα και άλλες τέτοιες ΄΄λαϊκίστικες μεθόδους ΄΄.  Είναι μην αποκτήσουν κάποιοι το know-how της ΄΄αντιπροσώπευσης΄΄ , του δίνουν έπειτα και καταλαβαίνει. (Μ)αμ πως;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: